33

Budujeme pracovní tým -členská sekce

→ Basecamp – aplikace na řízení projektů

Při naší práci na projektu Podnikavé duše, kde pracujeme v týmu několika lidí, kteří se v průběhu také mění a komunikace a řízení projektu je tak docela organizačně náročná, jsme narazili na skvělou aplikaci Basecamp. Dají se zde krásně řídit projekty na dálku s různými lidmi a do 3 různých projektů je aplikace zcela zdarma!

A jaké jsou výhody Basecamp? Můžete zadávat úkoly a termíny splnění, přidávat společné přílohy, ke kterým se můžou ostatní členové týmu vyjadřovat. Můžete zde společně diskutovat detaily vašeho projektu. Pokud řídíte menší projekty, bude vám postačovat free verze.

V následujícím tutoriálu vám s Janou Jandovou ukazujeme, jak jednoduše pracujeme v basecamp na projektu Podnikavé duše třeba my. Pod tutoriálem najdete souhrn jednotlivých kapitol.

  • 00:00   Basecamp
  • 02:10   Message board
  • 03:41   To-Dos
  • 06:10   My stuff
  • 06:48   Docs & files
  • 09:33   Přesouvání
  • 10:33   Campfire
  • 11:15   Hey
  • 12:03   Propojení s Google kalendářem
  • 13:32   Project activity

Basecamp

Platforma pro komunikaci a sdílení informací v týmu. My úplně v pohodě používáme free verzi, která stačí pro naše potřeby menšího týmu.

Message Board

Vytvoříme si pro každý rozpracovaný projekt jiné vlákno a mohou se k ní vyjadřovat všichni členové. Mohou přidávat náměty, poznámky, fotky a hlavně komunikují všichni dohromady, což je u společného projektu velmi důležité.

To-Dos

Jsou to úkoly, které jsou zadané v určitém projektu a když jsou splněné, tak se jednoduše odfajfkne. Celý tým, tak může vidět co už je hotové a nemusíme se pořád ptát jestli už je úkol hotový.

My stuff

Je to takový osobní úkolníček, kde si můžeme kontrolovat naše úkoly. Které máme splněné, které nás ještě čekají a jestli jsme náhodou na nějaký nezapomněli. Můžeme si to propojit s mailem.

Docs & Files

Tady jsou schované dokumenty, fotografie a vše co jsme potřebovali při projektu. Můžeme si je zpětně prohlížet a mohou je vidět všichni členové týmu a mohou je komentovat. Můžeme sem, ale také zadat úkol pouze pro určitou osobu a komunikovat jen s jednou osobou.

Měli by si dát pozor ti co rychleji klikají, než čtou. Při odesílání zprávy a zakládání nového vlákna. Tlačítka pro potvrzení odeslání jsou méně zvýrazněná.

Campfire

Je to takový rychlý chat. Mohou si psát všichni členové týmu. Vypadá trošku jako zeď na Facebooku. Tady se, ale nedají rozdělovat témata a je to občas trošku nepřehledné.

Propojení s Google kalendářem

Můžeme si úkoly propojit i s google kalendářem. Tohle je super vychytávka, protože můžeme všechny úkoly, schůzky, akce vidět v našem kalendáři a nemusíme hledat ve vláknu konverzace. Máme takové 2 v 1.

 

Zuzka a Janča vám představili jak pracovat se skvělým nástrojem Basecamp, který vám usnadní práci, ať už jako někomu kdo řídí velký tým lidí, nebo máte jen malou partičku. A jak si vybudovat takový tým, kde byste mohli tento nástroj použít, se naučíte v celém kurzu pod názvem Budujeme pracovní tým.