33

Sociální sítě – členská sekce

→ Facebook / Instagram – nastavení reklamy (1.část)

Pokud jste si pomocí dvou předešlých kapitol nastavili účet na Business Managerovi, můžeme se postupně pustit do tvorby reklamy na Facebooku či/a Instagramu. V následujících 4 kapitolách, které jsme natočili s naší markeťačkou Týnou Najmanovou, si ukážeme, jak na to. Je toho docela hodně na začátek, ale jak se pak pustíte do tvorby jednotlivých kampaní už vám to půjde od ruky a každá další kampaň bude rychlejší.

V této první části si povíme o specifikách FB reklamy a ukážeme si základní kroky k nastavení reklamy, povíme si o účelu naší reklamní kampaně a pak se dáme do samotné tvorby reklamní kampaně o povědomí o naší značce. Tento druh použijeme ideálně v té situaci, když naše značka ještě není dostatečně známá a chceme se dostat do povědomí. Více již v samotném tutoriálu s Týnou.

Pod videem najdete stopáž jednotlivých kapitol a textový souhrn toho nejdůležitějšího.

  • 00:00  FB Reklama
  • 11:14    Nastavení reklamy
  • 14:34   Účel kampaně
  • 23:17   Nastavení kampaně

FB Reklama

Na Facebooku a Instagramu je možnost reklamy úplně jiná. Na Facebooku je možnost nastavení reklamy pro získání fanoušků, což ale na Instagramu není, tam můžeme pouze vytvořit proklik na náš profil, ale úspěšnost reklamy nejde zaručit. Proto musíme dávat důraz na to jakou reklamu tvoříme na FB a jakou na Instagram.

Úspěchem reklamy je z větší části to, co máme na stránkách.

Tlačítko Propagovat příspěvěk je to pouze na získávání lajků a ne zákazníků, která je sice za pár korun, ale není tak efektivní jak bychom si představovali. Propagace příspěvku přes Business managera může být také za pár korun. Za asi 2000 propagovaných příspěvků nás to může stát 120 Kč. 

Nastavení reklamy

Nastavení reklamy probíhá v Business managerovi. Reklamu nastavujeme přes Účet pro reklamu, nebo přes Správce reklam.

Fungují zde 3 stupně reklamy:

  • 1. úroveň jsou Kampaně, kde si nastavujeme náš cíl jestli chceme sbírat fanoušky, nebo třeba podpora příspěvku.
  • 2. úroveň se jmenuje Sady reklam, kde je podrobnější cílení komu (lidé, kteří naši reklamu uvidí) a kde se má reklama zobrazovat (sociální síť, místo, kde reklama bude).
  • 3. úroveň jsou Reklamy samotné, zde se nastavuje vzhled reklamy.

Účel kampaně

V Business managerovi si pro účel kampaně můžeme upravovat:

  • povědomí
  • zvažování
  • konverzi

Tyto tři věci nám pomohou k rozšíření reklamy k tomu, aby se dostala co nejdále a byla pro nás funkční. Můžeme třeba nastavit kolikrát člověk uvidí naši reklamu. Člověk potřebuje vidět reklamu až 6x aby si podvědomě dal do hlavy, že by na ni mohl kliknout.

  • Povědomí – slouží k tomu pokud nás nikdo nezná, máme novou značku, projekt a potřebujeme se rozšířit. Také u reklam u kterých chceme zvýšit jejich účinnost.
  • Zvažování – Tady upravujeme prokliky, odkazy na náš web a další. Vybereme si také na co chceme reklamou cílit. Nejčastější jsou návštěvnost, projevený zájem, zprávy. Jsou tam i další.
  • Konverze – slouží k propojení s e shopem a nebo prodejním katalogem. Můžeme nastavit, aby se reklama zobrazovala přímo lidem, kteří bydlí v okolí našeho otevřeného kamenného obchodu.

Nastavení kampaně

Rozklikněte si při nastavování všechny šipky a odrážky. Může se vám to zdát jako otrava, ale může tam být něco co je pro vás bude důležité. Pojmenovávejte si kampaně, děláte to pro sebe, aby jste věděli co jste dělali, co jste tou a onou kampaní opravdu chtěli říct. Sadu reklam si pořádně promyslete, komu se bude zobrazovat, aby to bylo přínosné. Nastavení rozpočtu na kampaň nastavíme si jaký obnos peněz chceme utratit za kampaně, můžeme si nastavit dlouhodobý a nebo denní rozpočet.

U nastavení zobrazování reklamy je dobré zvážit i čas kdy chceme, aby se zobrazovaly reklamy a my zbytečně neutrácely peníze za zobrazení reklamy, která nebude mít smysl a s tím souvisí si také určit cílovku a vybrat okruh lidí, které chceme oslovit reklamou.

Jak správě reklamou cílit na určitý okruh lidí si povíme s Týnou v druhé části kapitoly.