35

Praktický marketing – členská sekce

👉 Affiliate marketing a založení kampaně – 1. část

Affiliate marketing není v Česku úplná novinka, přesto ale není příliš rozšířený. Jeho potenciál je přitom obrovský! V praxi to funguje tak, že naši affiliate partneři (např. prodejci nebo influenceři) přivádí pomocí affiliate odkazů na jejich webu nové zákazníky na náš web. Z této činnosti pak dostávají provizi, takže na tom profitují všechny strany.

S Ondřejem Martinkem, spolumajitelem největší české platformy na affiliate marketing, jsme natočili 2dílný tutoriál, kde jsme si společně prošli jejich platformu AffilBox.cz. Přinášíme zde první díl, ve kterém se podíváme na prostředí AffilBoxu, projdeme si hlavní nastavení a založíme si ukázkovou kampaň.

  • 00:00   AffilBox – správa affiliate programů
  • 02:43    Prostředí AffilBoxu
  • 11:02    Vytvoření reklamní kampaně
  • 18:50   Další nastavení kampaně
  • 30:44   Propagace a reklamní prvky

AffilBox – správa affiliate programů

AffilBox je software na spuštění a správu affiliate programů, do kterého má přístup inzerent i jeho partneři. Inzerent ve své verzi vidí aktivitu všech jednotlivých partnerů jako jsou prokliky a objednávky z jejich odkazů. AffilBox nabízí prvních 14 dní používání zdarma, takže určitě doporučujeme tuto možnost využít. Zpoplatněné verze se pak mezi sebou liší v počtu možných kampaní, nástrojích na odkazování pro partnery a v dalších funkcích. Cenově je AffilBox dostupný od 835 Kč měsíčně.

Prostředí AffilBoxu

Jakmile se přihlásíte, uvidíte nástěnku s přehledy o vašich kampaních. Aby vám AffilBox fungoval, potřebujete mít vlastní doménu, která je cílem vašeho affiliate marketingu. To je v praxi například subdoména vašeho eshopu nebo členské sekce, která se přidává před samotný název vašeho webu a její vytvoření je zdarma. Podle názorného návodu na stránkách AffilBoxu pak tuto doménu nasměrujete na jejich servery. Na této subdoméně se pak budou moct přihlásit i samotní partneři.

V nastavení si pak můžete stáhnout na míru psané obchodní podmínky, které upravují vztah mezi vámi jako inzerentem a partnery jako třetí stranou, která vás propaguje.

Vytvoření reklamní kampaně

V nastavení reklamní kampaně zadáte název vašeho eshopu, URL adresu na hlavní stránku vašeho webu a také výši provize pro partnery za konverzi, která může být buď ve formě procent nebo fixní ceny. V nastavení vyplníte také platnost cookies, což je doba, po kterou bude návštěvník přivedený partnerem počítaný do jeho provizí. Nejčastěji se používá 30 dní, to znamená, že když návštěvník přijde skrz partnera na váš web 1. v měsíci, ale nakoupí až 29., tak za něj stále náleží provize partnerovi.

Další nastavení kampaně

V dalším nastavení máte možnost stanovit provizi také za samotný proklik na váš web. Pokud máte více kampaní, je dobré přidat popis každé z nich. Nastavit si můžete také viditelnost kampaní jen pro vybrané partnery nebo různou výši provizí pro různé partnery. Partner pak ve svém rozhraní získá unikátní kód, který přidá za URL adresu cílové stránky na vašem webu. Až máte kampaň nastavenou, doporučujeme udělat testovací proklik a objednávku, na které si ověříte funkčnost celého procesu.

Propagace a reklamní prvky

Pro větší propagaci je možné přidat také obrázkový banner ve formě statického obrázku nebo GIFu. V záložce kódy pak najdete tzv. trackovací kód, který je potřeba vložit do zdrojového kódu eshopu nebo webu tak, aby byl plošným prvkem na celém webu, díky čemuž bude i na všech jeho podstránkách. Stejně tak zkopírujete i konverzní kód, do kterého navíc musíte dynamicky propsat 2 proměnné – cenu objednávky a ID transakce.

V další záložce najdete pokračování tutoriálu, ve kterém se podíváme na vyhodnocování statistik a prozradíme vám užitečné tipy z praxe.